Image

TUNNING

Chip tunning je najbrži, najjednostavniji, najsigurniji i naravno najjeftiniji postupak kojim možete vašem ljubimcu da podarite još dodatne snage. Zavisno od vrste motora (dizel, benzin, turbo dizel, turbo benzin) varira učinkovitost chip tunninga. Turbo motori (dizeli i benzinci) imaju najveći stepen poboljšanja performansi i on je otprilke 25% dok obični atmosferski motori imaju oko 10%.

Image
Metasystem IM Performance Tuning
Tuningom se određuje:
  • Optimalna efikasnost motora u svim rezimima rada
  • Postojano povećanje snage, bolje ubrzanje kao i povećanje maksimalne snage
  • Odlično ubrzanje pri manjem broju obrtaja motora uzrokuju značajno smanjenje potrošnje goriva
Naša modifikacija - tuning je moguća na svakom benzinskom, turbo i turbo-dizel motoru kao i motorima sa common-rail tehnologijom.
Još od postanka automobilske industrije rađene su modifikacije na motoru. Čak i na modelu A. Henrija Forda, vozač je imao mogućnosti da kontroliše paljenje pomoću poluge na volanu. Cilj je bio da se poboljšaju performanse automobila podešavanjem vremena paljenja i što boljeg odnosa vazduha i goriva. Mnogo dana je prošlo i tehnologija izrade motora dramatično je poboljšana tokom posljednjih 20 godina. Sistemi elektronskog ubrizgavanja i elektronskog paljenja omogućili su postizanje zavidne snage iz malih motora o kojem su inženjeri mogli samo da sanjaju ranijih godina.
Metasystem IM Performance Tuning
Danas su svi motori upravljani pomoću računara ECU. Softver unutar ECU usklađuje na primjer: vrijeme paljenja, dotok goriva, rad turbo punjača... da bi se postigle što bolje performanse.

Proizvođač mora da pravi kompromise. Razlozi za to su:
  • Različitost goriva u različitim zemljama
  • Emisije izduvnih gasova usled korišćenja lošeg goriva
  • Prekoračenje servisnih intervala
  • Različiti stilovi vožnje
  • Meteorološki faktor (visoke temperature i hladnoća)
  • Dozvoljene vrijednosti emisije izduvnih gasova u zavisnosti od zemlje
  • Finansijski razlozi kao sto su troškovi registracije i osiguranja
Tako da proizvođač mora da bude zadovoljan sa kompromisnim rešenjem da bi ispunio ove uslove. Postoje takođe velike fabričke tolerancije koje proizvođač želi da izbjegne ograničenjem ECU softvera. Rezultat toga je prilično slab softver za ECU vašeg vozila.

Naš zadatak je da eliminišemo te kompromise. Mi optimizujemo i individualizujemo softver vašeg vozila na način koji ostavlja mjesta za tolerancije ali ne tako velike kao kod proizvođača. Softver je individualno razvijen za našu zemlju da bi zadržali automobil/motor u okviru tih granica.
Motor
Da li će životni vijek mog motora biti ugrožen poslije tuninga?
Jednostavan odgovor je: NE!
Rezervne snage motora su tolike da ne morate očekivati veće habanje motora. Mi optimizujemo parametre motora bez prekoračenja limita pouzdanosti. Ukoliko je automobil vožen oštro približno skraćenje radnog vijeka motora je 3-5%. To bi značilo 480.000 km umjesto 500.000 km.
Servisiranje
Da li je podešavanje motora pomoću čipa moguce otkriti prilikom servisa?
Ne. Vaš serviser ne može da otkrije modifikaciju softvera pomoću svoje opreme (dijagnostičkog porta), pošto je fabrički program korišćen za nadogradnju, sve karakteristike motora su originalne.

DPF FILTER

Image

DPF FILTER

Svrha DPF (FAP) filtera je da smanji emisiju štetnih izduvnih gasova tako što čestice čađi zadržava u sebi kada se automobil vozi na kratkim relacijama, da bi te čestice kada se za to stvore uslovi sagorio na daleko većoj temperaturi. Ako se automobil vozi pretežno na kratkim relacijama i malim brzinama čestice se gomilaju u DPF filteru. Za regeneraciju filtera (automatsko čišćenje) su neophodni određeni uslovi a ako se oni ne stvore ili kratko traju nagomilavanje čestica se nastavlja sve do trenutka kada vam na instrument tabli ispiše grešku da je DPF previše zapušen. Zajedno sa ispisvanjem greške ide i nagli gubitak snage (tzv. safe ili limp mode) i automobil praktično ne može da pređe 3000 obrtaja.
Problem DPF filtera se riješava pokretanjem regeneracije (kratkotrajno rješenje), zamjenom filtera u servisu (cijena od 800 EUR do 2000 EUR) ili uklanjanje filtera sa vozila (trajno i dosta jeftinije rješenje). META SYSTEM Vam nudi opciju profesionalnog uklanjanja DPF filtera sa vašeg vozila.